la isla bonita - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu la isla bonita - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

la isla bonita

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 September 2013 | Costa Rica, Puntarenas

Afgelopen nacht heb ik heerlijk geslapen. Het mag vaker happy hour zijn voor cocktails! ;)
Deze 2 nachten verblijven we in Puntarenas. Puntarenas is een voormalige havenstad gelegen op een landtong, die wordt omgeven door de Golf van Nicoya aan de pacifische kust. Het schiereiland wordt aan drie kanten door zee omsloten en is 5 km lang, maar zeer smal. Vroeger was dit de belangrijkste haven voor de export van koffie. Het is een stad met oude kades en verweerde houten huizen, waar de laatste tijd weer opknapbeurten aan gedaan worden.
Vanmorgen bij het ontbijt begon het échte vakantiegevoel al toen we een aantsl dolfijnen zagen in de zee. Dit blijft een prachtig gezicht. Vervolgens zijn we met de hele groep op ons gemak te voet op pad gegaan. Er stond vandaag namelijk een luxe cruise op een catamaran in de Golf van Nicoya op het programma. De Golf van Nicoya is een zee en mangrove gebied vol watervogels. In de Golf liggen verschillende eilandjes, waaronder één van Costa Rica's mooiste eilanden, Isla Tortuga. Dit was dan ook onze besgemming van vandaag. Dit bounty eiland heeft witte zandstranden, prachtige palmen en golven die lui aan komen rollen.
De hele opzet vanaf vertrekpunt tot terugkomst doet erg Amerikaans aan, maar we waren er wel aan toe om onszelf eens lekker in de watten te laten leggen...
Er kan ongeveer 40 man aan boord van de catamaran en je wordt verwend met drankjes, ze kwamen regelmatig met schalen met ananas of meloen langs, er waren 2 "zwembadjes" en je kon in van die netten voor op de boot in de zon gaan liggen. De oversteek durde ongeveer anderhalf uur en we hadden ons lekker op de netten in het zonnetje geparkeerd met een drankje. Bi aankomst werden we allemaal meteen zo blij als een klein kind... het eiland was echt zo prachtig als je het je in je dromen voorstelt.
We gingen vervolgens meteen met kleinere boldjes terug de zee op om een klein uurtje te snorkelen. I.v.m. het regenseizoen was het water helaas erg troebel om leuk te snorkelen, maar toch heb ik wel 4 of 5 verschillende soorten visjes kunnen ontdekken.
Toen we terug op het strand kwamen had ik al wel door dat ik al aardig rood begon te worden, terwijl ik me toch al een aantal keren had ingesmeerd. Blijkbaar is factor 20 hier minder afdoende dan in Nederland ;)
Om 12.00 uur werd ons een heerlijk 4 gangen lunch verzorgd. Dit werd heel grappig aangekondigd door een mannetje dat een aantal keren op een schelp blies, zodat je het ook door had wanneer je een stukje verderop was. De lunch smaakte erg goed en alles was inclusief! :D (behalve alcohol)
Tijdens de lunch kwam er een heel schattig zwijntje over het strand struinen en toen wij na de lunch lekker een beetje in de schaduw wilden gaan zitten kwam hij voor de rest va de middag als een hondje bij onze groep liggen en vond het heerlijk om aangehaald te worden. Echt super grappig.
We hebben ons toen nog maar een keertje ingesmeerd en zijn na een uitgebreide fotosessie een stukje over het strand gaan wandelen. We hebben toen heel veel kleine krabbetjes en meerdere hermietkreeftjes gezien. Dit was een erg grappig gezicht en zijn ze een beetje aan het pesten geweest om ze goed op de foto te krijgen. Als wij gefilmd zouden zijn, zoals wij bezig waren, had je je waarschijnlijk kapot gelachen :)
Een stukje verderop zaten een paar ara's en papegaaien. Ze waren welliswaar afgericht, maar dan konden we ze iig goec op de foto zetten. Net als de kalkoenen en pauwen die op de resten van de BBQ af kwamen. En tot slot hebben we nog een paar hertjes gezien.
Inmiddels hadden de rode vlekken zich al verder uitgebreid, dus zijn we na een korte duik maar lekker met een drankje in de hand in de schaduw gaan zitten en hebben onze groepsgenoten aangemoedigd tijdens de beach voetbalwedstrijd Costa Rica - Nederland. Helaas heeft het niet mogen baten en is de wedstrijd in een 2-1 geëindigd.
Toen werd het tijd om weer afscheid te nemen van dit paradijselijke plekje... snik, snik :( We hebben echt zo ontzettend geluk gehad met het weer! We hebben gewoon de hele dag zon gehad toen we op het eiland waren en tijdens de oversteek kwamen we weer in een regenbui terecht.
We zijn toen snel teruggelopen naar het hotel, waar ondertussen ook onze was klaar was. We hebben ons toen snel gedoucht en aftersun gesmeerd, want om 7 uur moesten we alweer verzamelen om de dag af te sluiten met een gezellig gezamenlijk diner.
Nu ga ik snel dromen over het prachtige eiland, want morgen moeten we weer vroeg op voor het volgende avontuur!

• 13 September 2013 - 13:18

Mama.:

Hemels wat `n fijne dag, mooie dingen gezien en vooral heel lekker weer! HEERLIJK Jullie hadden zoiets onderhand wel verdiend hoor vind ik! Ik kan haast niet wachten op de FOTO`S foto`s foto`s........!

• 13 September 2013 - 18:19

Tanta Annie:

Wat een mooie verslagen . Ik wens jou en de hele groep een fantastische vakantie toe. Geniet ervan
    Gr.Tante Annie