nagenieten aan het zwembad - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu nagenieten aan het zwembad - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

nagenieten aan het zwembad

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 September 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Hoewel ik vaak wakker ben geweest en al al vroeg niet meer kon slapen, heb ik toch wel lekker gelegen. Het was heerlijk nagenieten van gisteren en en dit was de eerste ochtend dat ik niet met pijn in mn nek uit bed kwam.
Na een heerlijk ontbijt met wentelteefjes stond er in de ochtend alleen een boottochtje van ongeveer 1,5 uur door het nationaal park op het programma. Het was erg heet in de zon en het wordt natuurlijk steeds moeilijker om dieren te spotten die je nog niet gezien hebt, waardoor een deel er al vrij snel klaar mee was. Ook begint iedereen aan het eind van zn latijn te raken en wilden eigenlijk graag zsm naar t zwembad.
Het was op zich een leuk tochtje en we kwamen heel dicht bij de dieren die we zagen, maar vandaag niets nieuws onder de zon. Het leukste van alles was eigenlijk nog het heel hard over het water scheuren op de heen- en terugweg. Omdat de zon behoorlijk brandde was mn factor 20 toch niet helemaal genoeg en ben ik hier en daar nog wel wat verbrand.
Toen we terugkwamen was het wat bewolkt waardoor het iets minder warm was en zijn Kar en ik nog een heel stuk over het strand gelopen. Tijdenns de schildpaddentour gister hadden we namelijk een dode schildpad op het strand gezien die waarschijnlijk door een jaguar was gedood. Het moest nog niet zo lang geleden gebeurd zijn aangezien ze er nog erg in tact uitzag. We waren wel benieuwd naar dit beest, maar toen we na 3 kwartier lopen in de buurt kwamen, zagen we al een hele zwerm gieren... de schildpad lag inmiddels op haar rug en werd door de gieren leeg gevroten... niet echt een fraai gezicht...
We zijn toen maar weer op ons gemakje terug gewandeld, waarna het wederom behoorlijk zweten was in dit ontzettend benauwde klimaat. Vervolgens hebben we na een uitgebreide lunch, heerlijk met een welverdiend cocktailtje, de hele middag aan het zwembad doorgebracht.
Zo lekker douchen en weer eens kijken wat het dinerbuffet te bieden heeft en wie weet gaan we er nog een gezellige avond van maken! (Als we niet om half 9 uitgeteld op bed liggen... :$)

• 18 September 2013 - 09:29

Mama.:

Dat komt misschien wel door het chillen van de paar laatste dagen, niet meer zo heel intensief bezig zijn? Dat van die eieren leggen van de schildpad was ook wel geweldig denk ik aangezien dat maar zelden mensen te zien krijgen! En ik heb altijd gedacht dat schildpadden geen natuurlijke vijanden hadden als ze volwassen zijn!! Geniet nog maar even van de warmte daar want hier is het nog maar 15 graden meer en al echt herfst. groetjes mama.

• 18 September 2013 - 11:13

Tante Gerda Tante Lenie:

Hallo Linda...
    Wat een Fantastische verhalen weer. We hebben er erg van Genoten.......
    Nog een paar Fijne dagen toegewenst en een ,HELE, GOEDE TERUG REIS,,
    Voor Jullie Beiden......
    Lieve Groeten Tante Gerda --Tante Lennie.....