wildlife op bestelling (short version) - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu wildlife op bestelling (short version) - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

wildlife op bestelling (short version)

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 September 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Toch wifi, maar geen tablet mee, dus ff een korte versie getypt op mn telefoon. De uitgebreide versie van deze fantastische dag volgt later...
wat hebben we toch weer een hoop moois gezien vandaag... onwerkelijk gewoon!
We vertrokken vroeg en ontbeten onderweg. op die lokatie hadden ze een klein tuintje en daar hebben we even rondgelopen met onze dieren-bingo-kaart en we hebben weer wat af kunnen strepen. we zagen al vrij snel een aardbei-bluejeans gifkikkertje, super grappig om te zien, maar met zn 2,5 cm wel echt heel erg klein. Tevens nog 4 toekans in een boom en verschillende vogeltjes en leguanen.
vervolgens hadden we het erover dat nog niet iedereen een luiaard op de foto had en prompt kruipt er een de weg over! En dat terwijl ze maar 1 keer per week uit de boom naar de grind komen om te poepen.
Uiteindelijk kwamen we aan in het haventje waar onze boot klaarlag die ons naar Tortuguero zou brengen aangezien dat alleen per boot te bereiken is. De rivier waar we over vaarden leek de amazone wel en we konden wederom 2 beestjes afstrepen toen we een paar kaaimannen in het water spotten en roze lepelaars op de oever.
na 1,5 uur varen kwamen we aan in de mawamba lodge en toen we de spullen op de kamer hadden gezet om te gaan lunchen zat er een meter lange gifgroene slang in de bosjes vlak bij ons huisje! Wederom check!
Het hield gewoon maar niet op toen we in de vlinder- en de kikkertuin wederom eea gezien hebben.
Na het diner werd de dag afgesloten met een zeeeer indrukwekkende scgildpaddentour waarbij we veel reuze groene zeeschildpadden aan land hebben zien komen en eieren hebben zien leggen... fantastisch...
Toen we moe maar voldaan naar ons hutje terugkeerden begon het net te onweren en heb ik van de lekkerste douche sinds deze reis (met uitzicht op het onweer) genoten en ben ik heerlijk in mn bedje gestapt...

• 18 September 2013 - 09:19

Mama.:

Wat hebben jullie `n geluk met dat dier spotten, ik hoop wel dat je er veel foto`s van hebt gemaakt; kan haast niet meer wachten! Liefs papa en mama xxx.