laatste uurtjes voor de lange terugreis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu laatste uurtjes voor de lange terugreis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

laatste uurtjes voor de lange terugreis

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 September 2013 | Costa Rica, San José

Het was gisteren nog erg gezellig. We hebben weer heerlijk mogen genieten van een heerlijk diner. We vroegen tijdens het eten aan Willem wat hij het meeste mist aan Nederlandven zijn antwoord was bruin brood. Uiteraard mist hij vrienden en familie ook (hij komt oorspronkelijk uit Breda trouwens! Wat een toeval he ;)), maar brood is iets wat je élke dag mist. Ze hebben hi niet veel brood en als er brood is, is het wit of oud. Het is hier simpelweg te vochtig voor meel. We hadden al een heel plan bedacht om hem iedere week een brood met steeds ander beleg te fedex'en... hahaha
Na het eten zijn we met het grootste deel van de groep nog naar de bar verhuist en hebben een paar keer het moordspel van de lama's gespeeld. Nr 1 krijgt hierbij van het publiek een moordlocatie, -wapen en dader en moet dit zonder te praten aan nr 2 uitbeelden. Als deze denkt te weten wat er bedoelt wordt schud hij de hand en zo voor alle 3 de onderdelen. Nr 2 beeld het uiteindelijk uit aan nr 3 en nr 3 aan nr 4. Vervolgens moet nr 4 zeggen wat hij denkt dat het had moeten zijn en dit alles levert erg hylarische taferelen op. Zéker als er de meest stomme dingen verzonnen worden en er hele andere dingen begrepen worden.
Na een heerlijke douche zijn hebben we van onze laatste fatsoenlijke nacht hier in Costa Rica genoten....
Vanmorgen vertrokken we namelijk alweer met een boot over de caño blanco en vervolgens met de bus naar San Jose. Onderweg kregen we nog een lunch met oa je raadt het al.... rijst.... de rijst begint me inmiddels behoorlijk mn neus uit te komen en ik kan Willem heel goed begrijpen dat hiij een simpele bruine boterham met kaas en een koud glas halfvolle melk mist. Ik mis deze nu na 2 weken al!
In San Jose is het weer een heel ander klimaat als in Totuguero. Het is hier net 20 graden en het zeikt van de regen... dan kunnen we alvast een stap maken richting het weer in Nederland...
We gaan vanavond om 6 uur voor de laatste keer met de hele groep eten en tot die tijd konden we zelf de tijd vullen. We hebben onze koffers voor zo vel al een beetje ingepakten samen met Peter toch nog maar even San Jose ingelopen. Ik had het al gelezen dat het geen bijzondere stad was en van het hetgeen dat ik gezien heb, ben ik het daar wel mee eens... hoewelcerveen handjevol mooie gebouwen zijn vind ik het verder zomaar een depressieve stad. Het weer doet daar natuurlijk ook geen goed aan ;) Het nationaal museum schijnt dzn nog wel mooi te zijn, maar dasr zijn we niet meer heen gegaan. Nadat we een lekker ijsje gegeten hebben zijn we terug op zoek gegaan naar ons hotel. In principe zit de stad niet eens zo moeilijk in elkaaar, maar toch hadden we er wat moite mee om het hotel terug te vinden... maaaar uiteindelijk is het gelukt.
Nu de tijd nog een beetje volmaken, straks een hapje eten, douchen en nog een paar uurtjes slaap pakken voordat de lange vermoeiende terugreis kan beginnen. Om 2.40 gaat de wekker weer......

• 19 September 2013 - 08:57

Mama.:

Ik denk idd dat het tijd is dat jullie weer terug naar huis komen, jullie hebben wel heel veel gedaan en veel mooie dingen gezien, onvergetelijk volgens mij! Ik wens jullie een hele goede terugreis en zie je snel... Liefs Mama.