mooi zeilweer - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu mooi zeilweer - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

mooi zeilweer

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vanmorgen stond er een all inclusive zeiltochtje op het programma. Omdat ze in deze acco geen ontbijtbuffet hebben, maar je de keuze krijgt uit 4 ontbijtmenu's en ze hier niet zo snel zijn, had Willem geadviseerd om uiterlijk om 7.15 uur te gaan ontbijten. Je had de keuze uit intercontinentaal (toast en fruit), typico (rijst en bonen), american (worst oid) of light (cereals en fruit). Uiteindelijk viel de traagheid heel erg mee en stond het eten zo op tafel.
Na het ontbijt werden we met busjes naar de haven gebracht en gingen we enthousiast de boot op. Voordat we de boot op gingen kregen we allemaal preventief een zeeziekte pilletje aangeboden. Die namen we maar vokr de zekerheid, dan hadden we de vast in the pocket ;). Omdat de zeiltocht voor een halve dag best aan de prijs was en alles inclusief was, dachten we eens lekker uit te kaaien en bestelden om 9 uur in de ochtend een Cuba Libre. Dit was op zich helemaal niet zo'n punt... we hadden goed ontbeten en het was gewoon net carnaval! De zee was echter best heftig en ik kwam er wederom maar weer eens achter dat ik niet voor de zee gemaakt ben en ohewel ik zeilen echt wel leuk vind, waren mn maag en mn hoofd het daar al snel niet helemaal mee eens...
Al eerder dan ik begonnen de eerste mensen zich al niet helemaal lekker te voelen en verplaatsten al een beetje naar de achterkant van de boot.
Het is op dit moment het seizoen van de walvissen en al vrij snel hadden we geluk en zagen een moeder met een jong. Ik probeerde een mooie foto te maken, maar op zo'n afstand is er maar een vrij klein stukje te zien en iedereen rende van hot naar her en het werd een beetje dringen om het beste plek voor een goede foto. Ik weet uit ervaring van Zuid-Afrika dat t heel moeilijk is om een mooie foto te krijgen en omdat ik me ook wat minder begon te voelen heb ik mn toestel maar gewoon weggelegd en ben gewoon gaan genieten van hetgeen ik zag en Karianne heeft nog geprobeerd wat foto's te schieten.
Kort na de walvissen zagen we een grote zeeschildpad vlak bij de boot, maar toen ie de boot zag dook ie snel weer onder.
Kort daarna zagen we een groep jan-van-gent vogels die hetzelfde eten als dolfijnen, wat moest betekenen dat die ook in de buurt waren. Een paar van de vogels waren op een vliegende vis aan het jagen wat echt een grappig gezicht was. Tot slot hebben we ontzettend veel dolfijnen gezien. Eerst op een afstand en later vlak langs de boot en gingen ze voor de boot langs zwemmen. Een stukje verderop maakte er een een paar sprongen boven het water uit, wat echt een prachtig gezicht was.
De kapitein werd er zelf helemaal razend enthousiast van en vertelde dat er dagen waren dat ze echt helemaal niks zagen en nu zagen we alles wat je wil zien binnen een half uur. Omdat hij zag dat ik mij niet helemaal top voelde begon hij zich bijna te verontschuldigen voor zn enthousiasme. Ik zei hem dat ik oo wel enthousiast waa, maar op dit moment een beetje in mn eigen bubbel. Inmiddels hingen er ook al wel wat mensen over de railing, dus om dat te proberen te voorkomen bleef ik maar braaf aan de crackertjes knagen die we kregen omdat dat zou moeten helpen.
Omdat we nu toch al wel alles gezien hadden en er steeds meer mensen niet goed werden zijn we snel naar een baaitje gevaren waar het water wat rustiger zou moeten zijn en we wat konden zwemmen en snorkelen.
Omdat het zicht door de regenval toch weer erg troebel was, hield ik het snorkelen wel voor gezien en bleef een beetje rond de boot dobberen. Volgens Willem zou het beter moeten gaan zodra je in het water ligt. De verkoeling was lekker, maar verder hielp het echt voor geen meter!
De rest kwam weer terugvan het snorkelen en op een gegeven moment ging het gesprek over paella en vissekoppen... normaal ben ik daar helemaal niet gevoelig voor, maar ik waarschuwde al: houd erover op, want anders gaat het niet goedkomen... het gesprek ging nog even door en Robby en ik lieten ons op hetzelfde moment ieder maar even een kant op afdrijven en moesten tegelijk over ons nek... echt ontzettend ranzig als je zelf in het water ligt, maar het was gewoon niet meer tegen te houden en ik heb het maar meteen zoveel mogelijk weggeslagen... het luchtte wel voor eventjes wat op en gelukkig kon je voor het idee jezelf even afspoelen onder een douche aan boord.
Het was eigenlijk de bedoeling om in die baai een vislunch te eten, maar omdat het nog vroeg was en op dat moment de helft bij de geur en het idee alleen al over zn nek ging zijn we maar snel terug naar de haven gevaren om voor de liefhebbers daar te eten.
Met name Annemiek was écht ontzettend beroerd, het was gewoon zielig hoe zwaar zij het had en steeds over de rand hing.
Toen we aankwamen in de haven zijn we met een paar man meteen van boord gegaan en hebben op de kade gezeten, terwijl de rest lekker zn lunch (tonijn met rijst en groentjes) op had. Wij hadden absoluut geen trek en zijn ook helemaal de boot niet meer op geweest en hebben in de schaduw op de rest zitten wachten.
Ondertussen had ik ook nog flinke hoofdpijn gekregen, dus ik was blij dat we de middag vrij hadden en ik bij terugkomst lekker even op bed kon gaan liggen. Het hakt er toch wel in, zo'n druk programma... als ik terugkom ben ik toe aan vakantie!
In de avond zijn we heerlijk in een BBQ restaurant met live muziek wat gaan eten en heb ik de tonijn van de middag ingehaald. Het was heerlijk, maar zo'n groot stuk dat ik t niet helemaal op kon. Ik wilde namelijk ook een keer een plekje bewaren voor een toetje!
Na het eten wilde een deel van de groep naar het dorp om echt te gaan stappen, maar ik had nog zo'n last van mn darmen en nog steeds wat hoofdpijn, dat Kar en ik gezellig met Toon en Yvonne een drankje in het liebtuig hebben gedaan. Uiteindelijk was het nóg later als gister, maarja... we kunnen morgen heerlijk "uitslapen"
Truste!!

  • 15 September 2013 - 23:12

    Mama.:

    Waoaouuuwww wat leuk zo`n zeiltocht alleen jammer dat je er zo beroerd van moet worden ondanks dat je een pilletje tegen zeeziekte hebt ingenomen (dat,dat dan ook nog kan?). Wat `n mooie foto`s die je al hebt laten zien,ik kan bijna niet wachten op de rest! En ik heb het al eerder gezegd he, dat je aan vakantie toe bent als jullie terugkomen. Had je dit zelf zo kunnen dromen dat het zo zou zijn? Geniet er maar verder van. XXX papa en mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 51675

Voorgaande reizen:

19 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Camperreis West-Canada

04 September 2013 - 20 September 2013

KRAS Rondreis Highlights of Costa Rica

11 September 2011 - 02 Oktober 2011

Drifters Overland Explorer Zuid-Afrika

Landen bezocht: