Indrukwekkend Kruger park - Reisverslag uit Pretoriuskop, Zuid-Afrika van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Kruger park - Reisverslag uit Pretoriuskop, Zuid-Afrika van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Kruger park

Door: lindanuiten

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoriuskop

16 september (vrijdag)

Vandaag konden we uitslapen! Het ontbijt was om half 8 en bestond uit toast met scrumbled egg en wafels. Allemaal klaargemaakt door 4 geweldige dames van de accommodatie.
Om 8 uur vertrokken we op weg naar Kruger Park, maar eerst hadden we nog een korte stop in Hazyview voor wat boodschappen. Raymond adviseerde ons om ook wat wc papier te kopen, omdat je op sommige plaatsen moet betalen voor wc papier en ze op de toiletten dus alles weghalen. Ik moest vervolgens nog even snel naar het toilet en vergat vervolgens het papier...
Om half 10 waren we bij het Kruger Park en zijn langs de Phabeni poort het park ingegaan. Kruger Park is een wildreservaat, opgericht door Paul Kruger en heeft een oppervlakte ongeveer zo groot als België. In het park zijn er 147 soorten zoogdieren vastgesteld en er zijn ook 517 soorten vogels waargenomen. Verder komen er 114 soorten reptielen, 34 soorten amfibieën en 49 soorten vissen in het park voor. Het park kent strenge regels (zoals een snelheidslimiet van 50 km/h op verharde wegen) en het heeft z'n eigen politie om op de naleving van deze regels toe te zien.
Onderweg hebben we aardig wat verschillende dieren gezien en veel foto's gemaakt. De verschillende dieren die we hebben gezien zijn: giraffen, nijlpaarden, zebra's, olifanten, koedoes, wrattenzwijnen, een groep bavianen en impala's, impala's, impala's....
We hebben ook een helikopter gezien met een paar rangers die een olifant hadden neergeschoten met een verdovingspijltje. Het duurde even, maar uiteindelijk ging de olifant onderuit.
Lunch bestond weer uit  sandwiches. Omdat je in Kruger je voertuig niet mag verlaten hebben we onze keuken opgezet in het kamp Skukuza. Deze keer was het onze beurt om af te wassen. Gelukkig hadden we papieren bordjes en hoefden we dus alleen bekers en bestek af te wassen.
Voor de overnachting moesten we ons om uiterlijk 6 uur bij de poort van Pretoriuskop melden, anders zouden we niet meer binnen kunnen. In de middag zijn we langzaam die kant op gereden en hebben we nog wat dieren aan ons lijstje toe kunnen voegen: een bromvogel (Afrikaanse naam), klipspringer, gieren, waterbok en heel erg in de verte een neushoorn. Net voor de poort stond er nog een eenzame olifant vlak langs de weg, waar we de dag succesvol mee af konden sluiten.
Het diner bestond vandaag uit broodjes met worst van beef en lam met rauwkost. In de supermarkt hadden we een lekker wijntje gekocht omdat Raymond had gewaarschuwd voor de hoge prijzen voor drankjes in het Kruger Park. Het toetje was ook heerlijk: koekoek meld met custard en cocktailvruchtjes.
Na het eten en afwassen zijn we rond 21.15 uur alweer richting onze kamer gegaan, want morgen wil Raymond bij het openen van de poort, om 6 uur!, alweer vertrekken. Weltrusten!

• 19 September 2011 - 19:44

Nicole:

Ik heb het gevoel dat ik ook bij jullie in Afrika zit! Super leuk!

• 22 September 2011 - 18:17

Carla:

een vakantie noem ik dit niet meer hoor, dit is afzien, jullie komen moeier terug dan toen jullie weggingen!