Boehoehoe... :( - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu Boehoehoe... :( - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

Boehoehoe... :(

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Juni 2017 | Canada, Vancouver

Na ons inmiddels dagelijks ochtendritueel zijn we op pad gegaan naar onze laatste bestemming... via highway 99, terug naar Vancouver.
Gelukkig hadden we alsnog gisteren besloten om de gondels te pakken en niet op vanmorgen gegokt, want het weer was wederom niet al te best. Weer heel veel bewolking en ook nog behoorlijk wat regen.
Helaas hebben we daardoor ook wat minder kunnen genieten van de uitzichten tijdens onze laatste lange rit. Tijdens deze rit was het goed te merken dat we weer op de "bewoonde wereld" af gingen door de drukte op de weg.
We wisten al wel dat onze hoogtepunten van de reis halverwege, in de rockies, zouden liggen en dat we niet echte stadsmensen zijn, dus we vonden het lastig om te bepalen wat we met onze laatste dag zouden doen. We zijn uiteindelijk eerst naar Stanley Park gereden.
Het ruim 400 ha grotd park vormt een belangrijke recreatieplaats voor de inwoners van Vancouver en trekt ook veel toeristen.
Het is een schiereiland omzoomd door de noordoever van de English Bay en de Burrard Inlet, dat vroeger het jacht- en leefgebied van de Squamishindianen was. Dit groene hart met oerbos van meer dan een half miljoen douglas- en hemlocksparren die honderden jaren oud zijn en waarvan sommige een hoogte van 76 meter bereikt hebben, meertjes, mooie stranden en stille wandel- en fietspaden is het grootste stadspark van Noord-Amerika. Langs de oever loopt een 12 km lange weg, de Stanley Park Drive, die ook wel Scenic Drive wordt genoemd. Deze hebben wij ook gereden om het park te bekijken en een glimp op te vangen van de skyline van de stad. Beroemd zijn de 9 totempalen bij Brockton Point, dus uiteraad hebben we daar ook een bezoekje gebracht. Onderweg zagen we nog een arend vliegen met een zwerm andere vogels achter m aan. Deze konden we dus nog last minute aan t lijstje toevoegen. Een foto is helaas niet gelukt.
Daarna hebben we ons weer aan de drukte van de stad gewaagd op weg naar onze laatste campground voordat we morgen de camper weer in moeten leveren: Burnaby Cariboo RV park.
Het is duidelijk een stadscamping en dus niet een mooie rustige basic natuurcamping zoals wij het graag zien, maar ach... we moeten eraan geloven en alles is netjes geregeld. We hebben een duik in het zwembad genomen en ff ontspannen in de jacuzzi gezeten.
Daarna hebben we nog wat restjes opgemaakt die op moesten, de tassen ingepakt, de camper opgeruimd, gedoucht en nog maar eens teruggedacht aan de mooie trip die we achter ons hebben...
Morgen de camper inleveren en een lange reisdag voor de boeg om overmorgen pas thuis aan te komen...
Weltrusten alvast en tot de volgende reis!!

• 03 Juni 2017 - 07:51

Mama:

Dat was het dan, ik wens jullie een goede reis terug naar huis En zal weer blij zijn om jullie zondag weer te zien. Liefs mama.

• 03 Juni 2017 - 08:55

Barry:

Linda en Cedric,

Het was mooi om mee te kunnen lezen met jullie reis. We wensen jullie een goede terugreis en kijken uit naar de foto's en verhalen aankomende maandag. Wij zijn maandag wel een beetje verlaat. Otto viert dan ook zijn verjaardag dus we komen daarna naar jullie.
    Nigmaals goede terugreis en tot maandag

• 03 Juni 2017 - 09:26

Anton :

Lieve Cedric en Linda,
    Wij zijn blij dat jullie zo genoten hebben maar vinden het ook fijn om jullie weer te zien!
    We wensen jullie dan ook een goeie terugreis en tot maandag. Papa en mama.

• 03 Juni 2017 - 10:11

Tante Gerda/Tante Leny:

Hallo Linda en Cedric.De reis zit er bijna op wat hebben jullie GENOTEN,,,,Wij wensen jullie nog een heel fijne laatste dag geniet daar nog van en laat de film op de terug reis maar voorbij komen! Een heel goede terug vliegreis gewenst en lieve groetenvan ons,
    De tantes.........

• 03 Juni 2017 - 21:54

Marga:

Nou dat was t dan. Wat hebben we van jullie reis mee kunnen genieten. En wat fijn dat het jullie ook zo goed is vergaan. Iets moois om lang op terug te kunnen kijken. Voor nu nog een lange reis voor de boeg. Probeer wat uit te rusten en wens jullie een goede thuisreis. Tot maandag. Kijk uit naar jullie foto's. Groetjes van ons.