iets moois om naar uit te kijken - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu iets moois om naar uit te kijken - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Linda Nuiten - WaarBenJij.nu

iets moois om naar uit te kijken

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Maart 2017 | Nederland, Prinsenbeek

ondanks dat ik in de tussentijd echt nog wel een aantal mooie reisjes heb gemaakt, heeft een verre reis een paar jaartjes op zich moeten laten wachten, maar over ca 2,5 maand is het weer zo ver!

Cedric en ik gaan een droom van een reis maken.
We speelden al veel langer met het idee, maar ivm een aantal grote uitgaven die voorrang hadden zat het er niet eerder in. Een paar weken geleden hadden we het er nog eens over en hebben we de beslissing genomen. Ook al hebben we minder vakantiedagen te besteden dan we zouden willen, hebben we de knoop doorgehakt op een camperreis door West-Canada met als begin- en eindpunt Vancouver.

We hebben ons eerst uitgebreid georiënteerd en zeker de website canadacamperreis.nl heeft ons hier heel erg bij geholpen. Een stel die een paar jaar geleden een vergelijkbare reis heeft gemaakt heeft alles van A tot Z op deze website beschreven. Dit heeft voor veel inspiratie gezorgd en de wens om te gaan nóg groter gemaakt dan het al was.
Hierna hebben we bij verschillende Nederlandse touroperators offertes opgevraagd voor een combinatie van vlucht, camperhuur en hotel voor de eerste nacht. Het is in Canada namelijk verplicht om de eerste nacht in een hotel te verblijven, dus dan doen we dat maar braaf.
Het heeft behoorlijk wat moeite en energie gekost om alle offertes te vergelijken (zeker om appels met appels te vergelijken wat allemaal wel en niet in de prijs is inbegrepen)
We wisten al wel dat we rijkelijk laat waren, maar hadden niet verwacht dat het zoveel problemen op zou leveren omdat we nog vroeg in het seizoen wilden gaan. Zul je altijd zien dat er ineens heel veel vraag is naar camperreizen in Canada en was er best wel wat uitverkocht... grrrr

Na een paar teleurstellingen en toch wat hogere kosten dan verwacht is het toch allemaal gelukt en hebben we onze droomreis vastgelegd via NBBS reizen. Mijn Zuid-Afrika reis had ik destijds ook via NBBS geboekt, dus dat is wel grappig dat ik daar nu toch weer op uit kwam.

We vliegen op 19 mei met KLM rechtstreeks naar Vancouver en na een nachtje in een hotel kunnen we onze MH19 camper van Fraserway ophalen die we na 2 weken weer in moeten leveren. we zullen dan op 3 juni weer terugvliegen en op 4 juni landen we weer in Amsterdam.

De precieze route die we willen gaan rijden moeten we nog uitstippelen, maar daar zullen we zeker al heel veel voorpret aan gaan beleven!
En uiteraard zullen we de verslagen zoveel mogelijk bij proberen te gaan houden op deze site zodat jullie ons avontuur kunnen gaan volgen.
We hebben er ontzettend veel zin in en het grote aftellen kan beginnen!!

• 06 Maart 2017 - 15:18

Barry Nuiten :

Hey Linda en Cedric.

Wat leuk. Ik ga je verslagen op de voet volgen.

• 06 Maart 2017 - 16:18

Mama:

Geweldig en ik wens jullie heel veel moois en fijn reisplezier, en zal ook jullie verslagen op de voet volgen xxx

• 06 Maart 2017 - 18:07

Sabine:

Uiteraard lezen wij ook graag mee. Want dat stukje staat ook nog op onze bucketlist. Je gaat in ieder geval in een mooi seizoen dan is alles weer mooi groen aan t worden en begint alles te bloeien. Heel veel plezier met de voorpret!

• 07 Maart 2017 - 18:33

Tante Gerda:

Hallo Linda en Cedric,
    Wij zullen met veel belangstelling en plezier jullie reisverslag volgen.Wij wensen jullie daarom een in alle opzichten 'n geweldige reis toe !!

Tante Gerda / Tante Lenie

• 07 Maart 2017 - 20:53

Leon En Marleen:

Heel veel plezier! Wordt vast een geweldige reis!